Ett mobilfodral

Sydde ett mobilfodral efter egen design med passande tyger för mig ;)
Sydde en liknade förut men den blev inte bra.........hade för tjockt vadd.


Men den här blev jag nöjd med!!!


På baksidan finns en ficka med dold dragkedja.......Kontokort eller sedlar passar bra att ha där.
En liten sax fick hänga i "dragkedjekläppen"som dekoration.



                 ********************************************************
Nu är det dags för en sen frukost, ,sen blir det att plocka ihop till morgondagens "Broderiträff" med tjejerna.
Trevliga söndagar med ett helt gäng brodöser som alla broderar på sina brodermaskiner. Många skratt och vi löser en del kniviga problem som kan dyka upp för en"Brodös". En fika eller två hinns med samt ett matintag ;)
Efter dagens slut har vi förhoppningsvis något broderat med oss hem ;)

                  ***********************************************************

När jag ändå var i syrummet passade jag på att starta brodermaskinen och sy ett Redwork broderi.
Vad det ska bli vet jag inte, men jag gillade broderiet så jag gjorde en text till.

Redworkbroderiet är sytt med en lite grövre tråd.
Robison-Anton 25 WT 100% Bomull.

Nu ska jag leta vidare efter min lilla broderram. Hm, hur kan saker bara försvinna?????
UPPHITTAD Den låg i min datorväska. Där har den legat sedan förra broderiträffen för en månad sedan :)

Kommentarer
Postat av: Lotte

Vilket fint mobilfodral..

2012-02-11 @ 19:12:07
URL: http://akleja.org/wordpress/
Postat av: Lotta Öhlén

Kanon fodral !!!

Det är ju toppen med en liten ficka för korten.

Kan knappast bli bättre :)



Undra sa en Flundra om du säljer mönstret till denna ????



Kramar

Postat av: Sanne

Det gick inte att kommentera i det efterföljande inlägget så jag gör det här i stället: Dina ugglefodral är jättefina. Blev inspirerad och kommer äntligen att ta mig i kragen och göra ett fodral till min mobil.

2012-02-13 @ 21:11:44
URL: http://sannessmasaker.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0