SAXAR

Saxar behövs i ett syrum...........
Efter att tittat in i Bibbis blogg http://bibbiskreativarum.blogspot.se/ fick jag iden att plocka fram mina saxar.
Tack för tipset Bibbi!

Oj vad många saxar man har, men alla behövs och används.


*saxen till höger med grönt/svart handtag är trasig men oj vad den fått jobba.........till slut gick den sönder men den var bra så länge den var hel.........ska försöka laga den någon gång ;)

*den lilla saxen med rött handtag är en brodersax till broderimaskinen, något böjd för bästa klippresultat.

*Den lilla svarta saxen till vänster var mitt arbetsredskap när jag arbetade som sömmerska på Frosta Fritid/ Compass & Haglöfs på -80/-90 talet. Mitt arbetsnr är inristat på saxen.

*applikationssaxen /pelikansaxen är kanon till applikationer.


Det får nog bli lite bilder på måttband, måttstockar, linjaler och sprättar oxå ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0