1 söndag i månaden=Broderiträff

En söndag i månaden är vi ett gäng tjejer (19 st) som träffas och broderar på våra brodermaskiner.
Vi får en trevlig dag, massor med inspiration, tips, ideér och många glada skratt. Vi får även en hel del gjort på våra träffar och fika- och mat paus hinns oxå med.

Det här broderade jag i söndags........... ps. Klicka på bilden om du vill se den i större format.
   
 
  
   
   
Av dessa broderier ska jag göra en bonad till köket. Ev. ska jag brodera ut ett recept oxå.

Hade en tanke att det skulle bli svårt att hitta ett passande tyg att foga ihop broderierna med.
Men är man en tygsamlare som jag så kan man ju börja titta i sina lådor................:))

 
Tyget passar perfekt !!!!!!
Broderiet med kopparna och besticken är mina favoriter.
Broderierna kommer från Urban Threads.



Blev ett bonus broderi oxå..............kanske en grytlapp.




Fick några fina tyger av en syvän...........Tusen Tack!!!!!

Kommentarer
Postat av: Carina i Ockelbo

ååå va fina broderierna blev , gulligt par åxå

2011-09-28 @ 19:14:21
URL: http://maskinbroderat.blogspot.com/
Postat av: Lisa Roos

Tjusigt, det blir säkert nåt snyggt (som vanligt) när du är klar.

//Lisa

2011-09-29 @ 08:10:03
Postat av: MissStorm

Så väldigt produktivt! Alla broderierna ser jättefina ut, även om mina favoriter nog är samma som dina.

2011-09-29 @ 23:19:37
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Sanne

Så mycket fint!

2011-10-04 @ 22:12:47
URL: http://sannessmasaker.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0