Några gamla lampskärmar blir nya........

Mamma kom över på en blixtvisit med två lampskärmar.
Eftersom brodermaskinen var igång så satte jag igång och ta bort frans, band och tyg på den ena lampskärmen.
Ja, inte medan mamma var här ; ) Hon fick med sig mönster på handledsvärmare och skulle hem och sticka......


Gammal och urblekt........... 


Lite naken...............


En gammal gardin fick bli ny klädsel till stommen..........


En spets i "midjan"


Så här blev det när lampskärmen fått nya kläder.





LÖPAREN MED JULROSOR ÄR PÅ GÅNG



Började lite smått i går..........


Nu är den ena sidan av löparen färdigbroderad. Trots att jag var så noggrann så stämde inte ihopsättningen till100% men det får gå för denna gång, antagligen förflyttade jag konturen av misstag när jag satte ihop broderiet ;´(

Kommentarer
Postat av: Irmeli Sjölander

Hejåhå! Nu fick jag en inspirationskick igen Eva!

2011-11-14 @ 10:22:02
URL: http://morochdotter.webblogg.se/
Postat av: Bibbi

Din skärm blev ju alldeles jättebra den... undrar om jag ska leta lite på vinden kanske??

Jullöparen blir JÄTTEFIN!!

Kram

2011-11-17 @ 16:14:42
URL: http://bibbiskreativarum.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0