Handdukar blir kuddfodral.


Var till Rusta, Karlssons, Dollar och Mobackes i Bollnäs med syster E.
På Rusta såg jag fina handdukar. Jag sa till Syster E att dom här kan man sy fina kuddfodral av. Då tar vi två så syr du och jag betalar, sa hon ;)
den ena handduken är vit med en tryckt text HEM LJUVA HEM! den andra var vit ovh röd randig.
Nu har jag sytt..................

ETT KUDDFODRAL TILL SYSTER.

När jag sytt det ena fodralet färdigt tyckte jag det såg lite tråkigt ut så jag sprättade och sydde på en vit spets.



Baksidan med en dold dragkedja.


Närbild.

Handdukar två-pack 15:-
Dragkedja på metervara ca 7:-
Vit spets ca 5:-
Innerkudde 15:-

Nu har jag ett kuddfodral till att sy...................denna gång till mig ;)

Kommentarer
Postat av: Sanne

Såna vill jag också ha! Undrar om "mitt" Rusta har såna handdukar?

2011-07-31 @ 12:42:01
URL: http://sannessmasaker.blogspot.com/
Postat av: Irmeli Sjölander

Du ser då möjligheter i allt Eva! Härliga kuddar, jag ska nog också ta en sväng förbi Rusta...



Å Mobackes är en av mina favoriter, synd att det ligger en bit från mig bara! Kramar från Irmeli

2011-08-01 @ 08:37:48
URL: http://morochdotter.webblogg.se/
Postat av: Lotta Öhlén

Ja nu måste jag instämma i föregående talar , du är otrolig att se möjligheter i allt.

Helt ljuvliga kuddar :)



Ha de bäst.



P.S.

alla skott har tagit sej :)

2011-08-01 @ 12:47:19
URL: http://lottaspysselsida.blogspot.com/
Postat av: Ida

Kan du tänka dig att göra ett likadant kuddfodral och sälja till mig? Ska åka iväg och bo i en familj utomlands och det vore en så fin gåva att ge till dem. Hör av dig till min mail.

2011-08-08 @ 10:45:12
Postat av: Lena

Helt otrolig du med massor av fina tips....Dessa fina kuddar skulle man kunna göra o ge i julklapp.

2011-10-15 @ 21:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0