En underbar vecka på Gotland

Vi har verkligen gjort Gotland denna vecka. Bilat runt, kors å tvärs över ön.

En dag när vi var in till Visby kunde jag inte låta bli att handla lite tyg och tofsar.
   

Ett Lammskinn köpte jag i Katthammarsvik. Jag var på gotland för ca 11 år sedan och ångrade då att jag inte köpte något skinn. Nu var skinnen dubbelt så dyra om inte mer...................



Några bilder från Gotland............

Vi bodde i Fide på andra sidan syns Näsudden.


Raukar vid Holmhällar


Otroligt vackert med blommor efter vägarna.


Kossor och kalvar som kom springande från skogen när vi var ute på en promenad i Fide.


Tistlar finns det gott om...........otroligt vackra.


Vallmo i mängder såg vi oxå.


Idag är det tvätta, hänga och stryka som gäller...........Men en stund vid symaskinen hinns med oxå.


GRODTYG som yttertyg



Fodertyg



Tar vara på det mesta............. stadkanten på tyget.


Dold dragkedja på fodret.


Dragkedjan


Stadkanten isydd i väskans foder som dekoration och ett nyckelband med karbinhake.


Kasse/väska i en enkel modell.


Handtagen i svart med en vikt remsa av grodtyget.

Oj! Idag blev det ett långt inlägg :)

Kommentarer
Postat av: Sanne

Vilket kul tyg med grodor på! Fårskinnet ser mysigt ut.

2011-07-15 @ 19:13:47
URL: http://sannessmasaker.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0