Rensning i tyglådan...........

slutade i med två necessärer.



Igår när jag skulle göra i ordning ibland mina tygbitar/remsor hittade jag en del annat oxå i samma låda...........
Bla. en påbörjad bonad med ett sytt block med en applikation av en korsett.
Den var längesedan jag började sy på detta, som sen bara blivit liggande. Beskrivningen fanns i en tidning som jag inte hittar, så det blir nog inga fler sydda heller ;)
Enligt beskrivningen skulle man sy nio block med korsetter i olika tyger och färger och sedan sy ihop som en liten väggbonad.

Men det fick bli en necessär av den syddakorsetten.............
Mått: höjd 16, botten 9,5x15cm


Zigzagband,spets, sidenros, sidenband och en berlock i form av ett
hjärta med texten "Made for love" och en mönstersöm vid dragkedjan.


En hank med spets sydde jag i ena sidan av necessären.


Baksidan av necessären...........Har missat att stryka baksidan  :(

Hittills hade allt gått som en dans............tog ett"break" för matlagning och åt lutfisk med tillbehör.
Sen satte jag mig i sy-rummet igen..................och jag gjorde bara fel hela tiden :((
Men som tur var så kunde jag fixa till felen :))


Av en del remsor som låg i lådan blev det en Necessär som jag ska ha lite småsaker i.

FRAMSIDA: Lite olika tyger, bild överförd på tyg och spets.
Mått: höjd 18, botten 18,5x12,5cm

BAKSIDA: Sydde två tulpaner och hängde i kläpparna till dragkedjan.


En rund liten duk offrades för dekoration till necessären.
Mönstersömmar sydde jag över de flesta tygskarvarna.


Symaskinsknapp som legat och väntat på rätta tillfället att komma
till andvändning.


Knappar som dekoration


Mönstersöm vid dragkedjan och en spets.

Den fortsatta tygrensningen och städningen får jag ta en annan dag!!!!
Det är ju så mycket roligare att sy ;)


Kommentarer
Postat av: Bettan Holgersson

Oj vilka fina nessesärer!! Roliga detaljer! Kram sytanten

2011-01-16 @ 08:54:52
URL: http://sytanten-bettan.blogspot.com
Postat av: Lotta Öhlén

Så otroligt söta necessärer :)

Önskar nu att min sylust hittar tillbaka



Ha de bäst

Kramar

2011-01-16 @ 11:54:51
URL: http://lottaspysselsida.blogspot.com/
Postat av: Lisa Roos

Supersnygga!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kram Lisa

2011-01-18 @ 10:47:09
Postat av: Emma A

Otroligt snygga necessärer, speciellt den gula!! :D Håller på och gör en necessär i skolan och försöker hitta roliga detaljer att ha på den ;) Kan du visa, skriva hur du gjorde alla detaljer på den gula? :) hur du sydde fast spetsen etc. Och vad du tänker på när du ska göra något snyggt detaljrikt? :)

2011-01-30 @ 16:59:03
URL: http://jantans.blogg.se/
Postat av: Maria

Så otroligt fina necessärer!!!! Nu fick jag lust att sy en, var kan man hitta mönstret? Är det ditt eget, får man köpa det då?

2011-11-27 @ 03:11:24
URL: http://lervikshustrun.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0