En kudde till..........


Behöver ju ha nya kuddar till kökssoffan när alla julkuddar ska tas bort ;)


Stygnsatte en text igår..............ikväll blev den sydd.
Broderad i Giga Hoop ramen. Spände fast linnetyg, dukvadd och ett bakside tyg i bågen.

Mått ca50x50 cm, När jag broderat färdigt texten tog jag en tallrik och gjorde ritade en ring runt texten. Sydde en raksöm runtom broderiet sen frihandskviltade jag och avslutade med en spets runt broderiet Sydde på en rosett av linneband för att dölja början och slutet på spetsen. EGEN DESIGN


Närbild............


Baksidan hm, skulle inte tagit så bred tygbit av det blommiga :(
Jag tror det hade blivit bättre med en smalare bit.

Kommentarer
Postat av: Carina I Ockelbo

supersöt kudde med fin text

2011-12-31 @ 10:08:50
URL: http://www.c-designat.se/
Postat av: Lotta Öhlén

God Forsättning på det nya året !

Men rackarns vilka ljuvliga kuddar du sytt, helt otroligt fina.

Du har kommit igång nu igen ser jag, härligt.

Behöver lite inspiration nu och det får jag när jag kikar in hos dej.



Ha de bäst o kramar i massor


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0