En trevlig dag..................

Nio sy-intresserade tjejer begav sig till Älvsjö och Syfestivalen i söndags.
Inga köer vid kassorna där vi betalade för biljetter, knappt köer till fikat när vi kom vid 11 tiden.
Såååå skönt att åka en söndag :) Bra mat, minus för att kaffet inte ingick på maten, annars var vi nöjda med mässan på Älvsjö.

Handlat blev det oxå................


Från Tyger och Ting blev det ett mönster på en löpare samt tyger, spets och zigzagband.


En mall för att göra Yo-Yo blommor. löparen ovan ska dekoreras med dessa blommor.


Mönster, tyg. Vliseline Rasterquick, Peltex och kläppar till dragkedja från Christelmodeller.


Brodertråd 2 askar (12 x 1000meter)för 150 :- från Mias Quiltbod.


Balityger som jag ska sy ett lapptäcke av..................


Tyger för halva priset :) 139:- för 2m tyg. Syrummet.se

Jag köpte även Krympstoff. Det ska bli spännande att använda till en necessär.


Nu har jag precis sytt en liten necessär från mönstret jag köpte, två av tygerna som jag köpte och en av trådarna kom oxå till användning.
Detta är mellan storleken.


Kommentarer
Postat av: carina i ockelbo

så söt neccesär

2010-11-10 @ 08:52:23
URL: http://anno1896.blogspot.com/
Postat av: Lotta Öhlén

Härliga inköp :)

Det kommer att bli mycket fint av dessa



Ha de bäst

Kramar

2010-11-10 @ 09:56:53
URL: http://www.quiltis.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0