Spishandduk av ett test broderi

Efter att ha testat färgerna till ett kommande broderi på en necessär så beslöt jag mig för att sy en spishandduk.


Närbild på broderiet när det fortfarande sitter kvar i broderramen.
Jag är inte riktigt nöjd med de blå nyanserna..........men det var dom jag hade hemma.


Så här blev den. Jag kapade av kökshandduken för annars hade den hängt ner i golvet ;))


Närbild på  överdelen............... ingen knapp, bara kardborreband.


Jag syr mina spishanddukar med kardborreband, då är det lätt att bara tvätta handduken.




här hänger den på plats.

Kommentarer
Postat av: Lotta Öhlén

Jätte söt :)

Att du bara orkar sy :-))



Ha de så gott

2010-07-15 @ 10:55:44
URL: http://www.quiltis.zoomin.se
Postat av: Bettan Holgersson

Kanonfin!!! Vilken bra ide med kardborreband. Fast jag tycker att det är väldigt dekorativt med knapp och knapphål. En kompis till mej använder tryckknapp. Alla sätt är bra sätt, det blir likspom en lite "grej" för den enskilde. Sen ÄLSKAR jag knappar, är ofta och kollar knapplager om jag hittar. Ha en trevlig dag i solen. Kram sytanten

2010-07-15 @ 12:15:11
URL: http://sytanten-bettan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0