Snöoväder=då kan man sitta vid symaskinen med gott samvete

 
Så här har det sett ut mest hela dagen, snön har vräkt ner.

Jag har kunnat sitta vid symaskinen med gott samvete idag. Sambon har jobbat 06.00-18.00 och att gå ut i detta oväder är bara onödigt om man inte måste..................och jag måste inte ;)

Så jag sydde remsor på mina block som jag sytt av spillbitar från restlådan.
Monterade ihop toppen med vadd och baksida. För första gången använde jag Spray-lim och inga säkerhetsnålar fast jag har haft flaskan stående länge................men det var länge sedan jag sydde ett lapptäcke.
Oj vad det var smidigt : )

Mått 1.25 x1.70 m


Trianglar efter ena kanten. Fortfarande syns mina kvilt markeringar men dom försvinner av sig själv.


Rundade hörn.


Baksidan är enfärgad


Lite dekorationer Spets, tygremsor, Zigzagband, rynkat tyg.


Det är roligt när man har bra grejer.............   ; )
Janomes MC 6600 Professional


 och som den här

Ja nu är det ett täcke kvar att kvilta :)

Kommentarer
Postat av: Bettan Holgersson

Oj vad fint det blev!!

Kram sytanten

2010-01-29 @ 23:01:43
URL: http://sytanten-bettan.blogspot.com
Postat av: Lotta Öhlén

Åhhhh så jätte fint täcke o fin kviltning åxå

Du har gjort det ........igen :)



Trevlig helg

Kram

2010-01-30 @ 11:36:07
URL: http://www.quiltis.zoomin.se
Postat av: Solveig Norder

Men, vad fint täcke!!Ett sånt kanske jag ska sy till Sven-Olofs barnbarn, som kommer nu idagarna. Det är en flicka. Mönstret har jag

Kram

Solan

-27 kallt som attan

2010-02-01 @ 13:54:58
URL: http://www.solan.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0