Det är på väg........

mitt paket med tyger från Usa.
I Gävle har vi snöstorm, så idag blir det sömnad för hela slanten.


Ett nytt projekt med lappar, med resttyger från lapplådan.

Nu håller jag på att sy ihop alla block (20 st) med remsor (7,5 cm breda), den yttre kanten planerar jag att ha ca 15-20 cm bred och en massa quiltning sen avsluta med lite rundade hörn och en kant i rosa. Om jag inte ändrar mig på vägen :)

Av en enkel nioblocks ruta...............

  Varje ruta är 7.5x7.5 cm syr ihop blir då ca 20x20cm

 Jag delar blocket två ggr.

 två av blocken (de som är utflyttade)
 vrider jag så att de stora kvadraterna kommer mot mitten

  syr ihop två och två.

 syr ihop en gång till ..................
              
             (/.. \)
              ( o )
            (,,) (,,) Ha en bra dag!!!


Kommentarer
Postat av: Lotta Öhlén

Blir super fint. Det där är ett härligt block :)

Ha de gott

2010-01-27 @ 18:59:29
URL: http://www.quiltis.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0