Trotsade kylan.....................

och gick ner på stan. Det blev ett besök på Färghandeln och sen ett besök på Sybutiken Pastellen.


På Färghandeln hittade jag klisterspray, en annan sort mot för den jag brukar använda men jag hoppas denna är lika bra .


På "Pastellen" köpte jag tyg och bomullsvadd till "Rosenkvilten" jag håller på med, ja toppen har varit klar ett tag men har varken haft vadd eller baksidestyg hemma så därför har det blivit liggande.
 
Till "Rosenkvilten" tyckte både jag och den blivande ägaren av "rosenkvilten" att detta tyg skulle passa bra ;)
Det här tyget är extra brett ca 2,80m så man slipper skarvar.

tyg och bomullsvadd




p.s Kvilten är nu kviltad och väntar nu på sin gröna kant som ska skäras till och sys fast.........................
Sprayen jag köpte luktade så starkt att sambon höll på att storkna, vi hade balkongdörren öppen så vi höll på att frysa ihjäl oxå.................det är inte lätt att vara sambo med en hobby sömmerska :-)

Kommentarer
Postat av: inga-britt eriksson

Oh så jättefint tyg du köpt till baksidan, det måste bli kanon.

2010-02-22 @ 17:32:21
Postat av: Bibbi

Usch... vad synd att det luktar så starkt ditt nya klister. Men huvudsaken är ju att det funkar ordentligt. Snyggt baksidestyg... och dyrt förstår jag!!

Ha det gott i kylan!

2010-02-23 @ 21:27:01
URL: http://bibbiskreativarum.blogspot.com
Postat av: MissStorm

Ljuvligt tyg!



Men den där sprayen måste du förklara för mig som har noll koll på sådant här. Är den bara något man använder för att slippa nåla ihop? Och sedan tvättar bort? Eller limmar du vissa saker ist för att sy..?!

2010-02-24 @ 20:16:12
URL: http://missstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0