Något ska man roa sig med..............

Eftersom resan till Älvsjö och Syfestivalen för våran del blev inställd så får man ha syfestval för sig själv i syrummet =)


Eftersom det har varit oväder några dagar så anade jag att resan till Syfestivalen skulle bli inställd.  Jag köpte en bit manschestertyg(sybutiken Pastellen) med rosor och planerade för en pläd till soffan. Kuddar av samma tyg har jag sytt förut.


mått 1,13x1,43cm
Det sista ur klisterspryflaskan kom tillanvändning vid monteringen.
Åh, vad jag gillar OTIS 505 Klisterspray............

På baksidan har jag en Bomullsteddy som jag skickade efter från Broarne.se för något år sedan
Jag hade tänkt göra en pläd med bomullsteddyn och tyger i bomullsflanell.................men det har inte blivit av.

När man använder en bomullsteddy som baksida behövs ingen vadd emellan tyg och baksida.
Jag gjorde en  enkel kviltning i form av rutmönster.

Här köpte jag bomullsteddy
http://www.broarne.se/butik/shop/lantliga-modetyger/bomullsteddy/p_987.html
BOMULLSTEDDY
En offwhite bomullteddy. Den är till skillnad från annan teddy alltså i bomull, det är mycket liten % syntet i botten på teddyn där bomullen är fastsatt. Den här teddyn kan man färga med spännande resultat... Den är otroligt behaglig mot huden och du kan tex. använda den till att kanta en grov linnejacka med eller sy en hel Teddy-tröja, varm och go. Så jättemysig... 150 cm bred krymper inte nämnvärt.


Kuddar och pläd

Nu slipper sambon och jag bråka om vem som ska ha hans pläd med bomullsteddy som jag sydde till honom för några år sedan ; )

Nu ska jag ta och röja i syrummet igen..................undrar vem som rör till här inne. Hinner bara städa och plocka iordning så är det lika dant igen  ;)


Kommentarer
Postat av: MissStorm

Så mysigt det låter! Och varmt och skönt...

Minns inte senast jag var varm... :/ Gissa om jag längtar till Malaysia nu?!

2010-02-24 @ 20:12:37
URL: http://missstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0