Spånkorg målad & förvaring till dragkedjor

Nu är spånkorgen målad och texten är textad, men jag ska köpa lite svart målarfärg för att göra texten tydligare.
Jag hade bara en svart penna att skiva med i brist på svart målarfärg...............ivrig som man är.


I spånkorgen förvarar jag mellanlägg, stoppning och påbörjade arbeten.
3 löpare ligger i spånkorgen i väntan på att bli färdiga :))


"Any day spent sewing, is a good day" en passande text i sy-rummet.
Texten har jag placerat på korgens lock.



För ett tag sedan hjälptes vi åt att möblera om uppe i stugan då kom denna fram ur gömmorna.
Åh, sa jag den kan jag ta hem och ha band på sa jag, -mer än gärna sa mamma :))
Men när jag kom hem kom jag på att den blir perfekt att linda upp dragkedja på metervara.
Den här lilla "grejen" har nog farfar snickrat ihop till farmor en gång i tiden. Spolarna är ordentligt stora så dom hör inte till en vanlig spinnrock. men är perfekt för mitt ändamål.
Jag klistrade på små knoppar som tassar så att jag skulle kunna ha den stående åt detta håll.

Kommentarer
Postat av: Bettan Holgersson

Ja, tänk vad man kan hitta för "bra att ha" saker ibland..... som dessutom passar för ett ändamål som "är". Annars måste man hitta egna lösningar. Din lösning är jätte fiffig!

Kram sytanten

2010-08-05 @ 20:03:04
URL: http://sytanten-bettan.blogspot.com
Postat av: Sanne

Ja, att förvara vadd är inte det lättaste, tar ju hur stor plats som helst och mellanlägg ska ju helst inte vikas! Bra med en stor korg att stoppa ned i. Att den dessutom pryder sin plats är ju bara ett plus. Och spolarna är ju jättepraktiska!

2010-08-05 @ 20:13:43
URL: http://sannessmasaker.blogspot.com/
Postat av: June

Jag gillade verkligen korgen att förvara vadd och ofärdiga arbeten i. Vadden är ju svårförvarad och ofärdiga arbeten gör lätt att syrummet ser stökigt ut. Jättefint!

2010-08-06 @ 17:20:45
URL: http://www.junebacken.se
Postat av: carina i Ockelbo

Vilken bra grej att förvara dragkedjor i

2010-08-06 @ 21:53:56
URL: http://broderatiockelbo.zoomin.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0