Lampskärm nr 2

I går var jag på sycafe och gjorde om en lampskärm.


Sydde ihop två vita tyger, det ena med blommor och de andra med prickar (vitt på vitt)
Använde mig även av vit brodyr och vitt band med mönster med rosor.



Skärmen är till en golv lampa som vi har i stugan(Mammas stuga)
För många , många år sedan sydde jag om denna lampskärm med ett fröskalsbomulls tyg med bruna band, inte så vidare snyggt idag :)) Men det tyckte jag tydligen då............ i början av 80-talet.
Synd att jag inte tog en bild på hur det hela såg ut innan :((


dekorerade med 3 rosor, gjorde även  3 stycken "rosetter" som rosorna fästes fast på innan jag sydde på dom på lampskärmen.


Närbild på brodyr och det prickiga tyget.


Närbild på "rosen rosett"


närbild på det vita mönstrade bandet.


mått höjd 21cm, övre ring 51 cm, nedre ring 93cm .
Bild på lampskärmen tillsammans med lampfoten kommer...........

Kommentarer
Postat av: Lotta Öhlén

Underbart ljuvlig

Välkommen tillbaka :))

2010-08-04 @ 16:42:32
URL: http://www.quiltis.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0