Stickat

I går köpte jag en härva med lingarn, Kalinka från Holma Hälsingland.
 
Så nu ska det bli några stickade disktrasor.

Jag gjorde en i går eftermiddag, stickor  4½ så den blev ganska gles.............torkar desto fortare :)
virkade en liten udd runt om.


Skötselråd:
*För maximal uppsägningsförmåga bör trasan tvättas innan den används första gången.
*Maskintvättas i 60 grader eller kokas i 10 minuter efter behov.
*Trasan blir bara bättre ju mer den används
Läste någonstans att man ej ska använda sköljmedel till dessa disktrasor.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är också biten av hemstickade disktrasor - har nog aldrig haft någon bättre variant än de jag har nuförtiden. Använder bomull/lin-garn men köpte rent linnegarn på Klippans Yllefabrik för ett tag sedan. Så nu blir det lindblomsgröna inslag på vasken - härligt vårigt!

Ha en fortsatt skön söndag!

Kram

Ann

2010-04-25 @ 11:40:03
Postat av: Lotta Öhlén

Ops, har du stickat en d-trasa nu :)

Vi pratatde om det i Lingbo o på sydagen igår

Ja så nu måste jag åxå sticka en :-D



Ha de gott

2010-04-25 @ 15:20:50
URL: http://www.quiltis.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0