En kökshandduk i linne

Idag har jag varit på broderiträff. Jag hade tänkt sy en nalle i lurvigt tyg............men det blir inte som man tänkt sig ibland. Tyget jag hade var för tjockt.

Istället för nallen blev det broderat på två linnehanddukar.


Jag broderade en katt (med bomullstråd) som jag tror kommer från Cute embroidery om jag inte minns helt fel.
Jag förstorade upp den i Digitizer Jr (orginal storleken är som den i högra hörnet.
Sydde även på en spets och en hängare. samt fålla kanterna.


broderiet och spetsen i närbild.



Här komponerade jag ihop en slinga med smultron, använde samma slinga 4ggr, vred och spegelvände. Broderade även två bin samt texten gäster.
Det kan ju bli en gästhandduk............Nu återstår fållning av kanter samt att sy i en hängare.

Broderiet kommer från OeSD, #887 Lulu & Timba.

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Åh... vad fint det blev! Jag har inte sytt nåt på ett tag men det ska väl bli bättre hoppas jag!

Ha det gott

2010-04-14 @ 23:20:12
URL: http://smartamarta.se
Postat av: Bibbi

Tack Eva... det blev lite väl mycket av det goda! Min dator hade käkat sömnpiller och fattade ingenting... tror jag!

Ha det gott i regnet!

2010-04-15 @ 19:21:51
Postat av: MissStorm

Vilket ljuvligt smultronbroderi! Skulle vara perfekt på en stor vit duk till midsommar! Och alla andra sommardagar...

2010-04-23 @ 20:08:24
URL: http://missstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0