Det blev en i blått oxå..............

Bäst att "smida medan järnet är varmt".................

Återbruk: Kudde sytt av en gammal jeansklänning.


När jag skar till bitarna till kudden så tänkte jag att jag skulle sy ihop bitarna rätan mot avigan,
men när jag satte mig vid symaskinen glömde jag bort det ;) Lite synd för det hade ju blivit ett helt annat utseende på Kudden då..........men det finns mer tyg så man vet ju aldrig ;)
Även till den här kudden ska jag sy en innerkudde.............efter helgen.


Maskinbroderi och mönstersömmar som applikation.


Dragkedja på baksidan av kudden, fållen på klänningen använde jag som dekoration vid dragkedjan.


Närbild på Broderiet. Broderiet är egentligen en applikation, den stora blomman ska vara med tyg och det övriga i grönt , blått och gult. Men jag valde att brodera i vitt.

 Mönstersömmar i vitt som quiltning.


Kommentarer
Postat av: Bibbi

Den blev ju fin... även om jag inte den som är blå!!

Produktiv är du så det förslår... medan jag funderar över nästa projekt!

GLAD PÅSK!

Kram!

2010-04-01 @ 21:47:37
URL: http://bibbiskreativarum.blogspot.com
Postat av: Bettan Holgersson

Den blev jättefin!!!

Kram sytanten

2010-04-02 @ 08:40:37
URL: http://sytanten-bettan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0