Ta tillvara tyger som blir över ..............

 
Efter att ha sytt den här necessären fick jag några remsor(lila) över..........


  
När jag sytt färdigt väskan fick jag lite mockatyg(svart)över.....................

Så nu på förmiddagen blev den en liten Necessär med Hello Kitty broderat till Linnea,(min systerdotter)
som är på väg till Gävle för att hälsa på mormor några dagar.

Framsida: Sist jag träffade Linnea(min systerdotter) satt hon vid min dator och tittade på mina broderier i datorn uppe i stugan, bl.a på Hello Kitty broderierna. Linnea tyckte att den här i svart var snyggast.


Baksida: Lappteknik, "trekants-flärp", en lila knapp, och mönster sömmar sytt med lila tråd.


Så här såg det ut innan jag trädde på kläppen till dragkedjan och
sydde ihop sidorna samt sytt av botten.





Mönster sömmar även på de lila tyget vid dragkedjan.


Den lilla fladdermusen på guldkedjan ser blå ut men den är mörklila.


Närbild på baksidan av necessären.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Den blir hon nog glad för.Kram Karola

2009-10-28 @ 17:21:45
Postat av: Bettan Holgersson

Läckert med Kitty!

Kram Sytanten

2009-10-28 @ 20:36:32
URL: http://sytanten-bettan.blogspot.com
Postat av: Stora Syster Yster

Wow, hon kommer att bli superglad! Perfekt till hennes konståkningsgrejer!



Kram!

2009-10-28 @ 22:40:13
Postat av: Lotta Öhlén

Vikken sötnos :)

2009-10-29 @ 05:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0