Gardiner sydda, fönster putsat & gardiner uppsatta

Jag blev riktigt nöjd med gardinerna även om dom blev lite sommriga...............men snart är det dags att byta till julgardiner (Jul-gardinkappan finns i ett tidigare blogginlägg, Scrolla ner så ser du dom)


Jag har valt att inte ha så mycket rynk i kappan eftersom jag vill att
broderierna skall synas.


Det blev ljust i vårt kök


Motiven på broderierna är "veckans alla dagar"
bakning, diska, putsa fönster, sopa, tvätta, hänga tvätt m.m.


Närbild på gardinkappa


Det blev även en löpare till bordet.................
på den nya löparen står en blomma i höstfärger och ett runt- rivjärn som jag har som ljuslykta. (det blir vackert sken av den)

Det ska även hinnas med att sys............under veckans alla dagar ;)


Sydde på en knypplad spets som extra dekoration.








Kommentarer
Postat av: Karola

Va fint det blev :)Kram Karola

2009-10-06 @ 18:04:14
Postat av: Lenis

Vad du är effektiv! Hinner med massor....och snyggt blir det också!

/Lenis

2009-10-06 @ 20:43:41
URL: http://lenis07.blogspot.com
Postat av: sytantenbettan

Jättesnyggt!!! Synd bara att man måste göra ALLT som de fina bilderna visar, kan man inte bara göra det man tycker ser roligt ut? Kram sytanten

2009-10-06 @ 20:59:50
URL: http://sytanten-bettan.blogspot.com
Postat av: June

Helt underbara gardiner, guuud vad inspirerad jag blev nu!! Mycket vackra broderier!

2009-10-07 @ 08:34:35
URL: http://www.junebacken.se
Postat av: Lotta Öhlén

Otroligt fint.Jaha , så sätter suget in igen då :)

Jag har sagt det förut o jag säger det igen,,, du är otrolig på att inspirera :)



Ha de gott

2009-10-07 @ 12:57:04
Postat av: MissStorm

Hm, jag kan inte låta bli att börja fundera på hur många uppsättningar gardiner du har... :)

Fina de här med (så klart!).

2009-10-07 @ 22:22:06
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Lena

Så fina broderier du har på gardinkappan.

2009-10-11 @ 14:53:06
Postat av: Bibbi

Vad du är produktiv Eva! jättefina gardiner har du hunnit med att sy... både till jul och lite sommar!

Jag har mina ideér i huvudet och sen blir det inte så mycket mer!!

Ha det gott!!

2009-10-12 @ 15:16:43
URL: http://bibbiskreativarum.blogspot.com/
Postat av: Inge-Marie

Dessa var ju helt underbara och med den finfina löparen till, mycket pysslande och mätande. Ja det är inte att undra på att man blir lite avis....

Kram

IM

2010-01-13 @ 22:33:21
Postat av: Moa

Vilken häftig tredelad gardin, skulle verkligen vilja ha en egen sådan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0