ett litet hjärta...........

På sy-festivalen så såg jag så fina hjärtan i olika storleker som hängde i snören (monter Tyger och Ting)

Såg inte några mönster så jag tänkte det kan ju inte vara så svårt ;-)
Idag är det grått och trist i Gävle, så vad passar inte bättre än att sitta i syrummet och klura.

NU HAR JAG GJORT MITT FÖRSTA HJÄRTA....................

Storlek 11x12 cm

Detta använde jag till mina hjärtan
* tyg till fram och baksida
* tyg till små lappar(som jag fransat upp)
* vliseline eller  Superstabil
* tråd
* knappar som dekoration
* något till upphängning


Så här gjorde jag:
* först gjorde jag en mall i papper till hjärtat.
* strök på Superstabil på ena tygbiten(hade inget vliseline hemma , bara några restbitar av superstabil)
* klistrade fast den andra tygbiten emot superstabilen med klisterspray(i stället för klisterspray går det även bra att använda Vlisofix)
* tog mallen på hjärtat, la det på tyget och ritade av hjärtat på tyget. klippte ut hjärtat.
* sydde med en zig-zag söm runt kanten (Symaskinen inställd så här B 2,5 & L 0,5)
* placerade de "fransiga" lapparna på var sida av hjärtat, sydde fast med en raksöm.
* sy fast två knappar(en på var sida)
* som upphängning har jag vanlig sytråd

Jag ska sy vita hjärtan i linne med spets och Swarovski kristaller som dekoration...............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0