Snabbt julpyssel..........

ibland kan det vara bra att ha något att göra när brodermaskinen gör sitt(broderar den sista julkulan i lace)
så jag gjorde två hjärtan i linnetyg med allmogeband(?) som  dekoration och en liten krans med knappar.


Idag tog sambon och jag en promenad ner på stan köpte lite band, najtråd, julgrans kulor.
silverfärg m.m.

NÄRBILDER

Hjärta i vitt linnetyg med band och en prisma som dekoration.
Stomme i hjärtat är najtråd.


Hjärta med silverfärgade små glaskulor, en knapp som dekoration & band.

P.s Hjärtana har jag ej kommit på själv, var på i en  butik och gick hem och kopierade rakt av.....nästan.

Jag gillar knappar :-)

En krans av gamla knappar. Knapparna är limmade på en trästomme.

Iden till denna krans fick jag på nätet, där det fanns en beskrivning hur man gjorde dessa knapp kransar.


Kommentarer
Postat av: Lotta Öhlén

Åh men vikka gulle pluttar :)

2009-11-30 @ 09:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0