En liten utflykt på en onsdag...........

I går var jag, mamma och syster "K" iväg på en liten utflykt. Först åkte vi till Bernö handelsträdgård i Sandviken, mycket fina blommor men tyvärr var det ingen ordning ännu pga. utbyggnad, så lite besvikna blev vi...............men vi får väl ge det en andra chans en annan gång. Det jag handlade på Bernö var näring till Orkideerna och lite nytt att sätta rötterna i, sen kan man ju hoppas att de blir om planterade snart så det blir lite blommor senare i vår.(orkidéer är sååååå tråkiga när de inte blommar)


Sen blev det en tur till Ikea  där vi började med en fika...........som smakade bra.
På Ikea blev det 2 meter linnetyg (100% lin) Det blir fint att bordera på.........
Två korgar till sy rummet, en slickepott till köket och värmeljus för mysets skull.

Blev en tur på "Köpis" oxå. inget handlat för min del där .................höll jag på att skriva.
men kom just på i skrivandes stund att jag handlade ljus där ;)
 
Blockljusen var det extra pris på hos COOP Forum, 19,90:-/st . 7x18 cm.


Innan vi åkte mot Gävle igen var vi även in på Madame Nyberg & Stilloftet.

Hos Madame Nyberg blev det några berlocker köpta. Dom tänkte jag ha som dekoration på det jag syr.

Söt liten påse, en liten lapp klistrades på påsen,
det som gör det där lilla extra när man handlar ;)


Berlockerna har måtten  ca 1x1,5 cm

På Stil-Loftet blev det ett namnsdagskort till syster "E"som har namnsdag idag  (GRATTIS ELISABETH)
siffror att hänga på blockljusen jag köpte på "Köpis", en vit spets (som jag kanske ska använda till skridko-strumpan som jag ska sy), siffror i plåt,  


På blomsteraffären i samma hus köpte jag en ljusbricka i plåt att ha blockljusen i, Ljusbrickan ska jag dekorera med mina tallkottar som jag har blekt i klorin, kanske lite mossa och röda små julgranskulor för göra kottarna sällskap. Det röd/vita snöret köpte jag i samma hus för ett tag sedan. Snöret ska jag knyta fast siffrorna runt ljusen. Det blir våran advents ljusstake i år.


Tack för en trevlig dag syster "K" och mamma! 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack själv Eva det var en trevlig tur:))Kram Karola

2009-11-19 @ 16:10:15
Postat av: Lotta Öhlén

Ännu en mysig dag :)

Va mysigt små plock du köpt .



Ha en toppen helg nu

Kram kram

2009-11-20 @ 15:00:22
Postat av: cia

Härliga shoppingsaker, kommer bli en toppenfin adventsljusstake. Har tänkt mig gjort en liknande själv.

Kram Cia

2009-11-25 @ 08:39:08
URL: http://farfarsstuga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0