Dags att lägga upp lite nytt i bloggen ;)

Så ni inte undrar vart jag tagit vägen...................

För att jag ska sy ska den rätta känslan finnas, annars vet jag på förhand att resultatet inte blir bra och då är det ju lika bra att låta bli. Sen har man ingen lust med någonting i detta gråväder heller.
NU VILL JAG HA SNÖ, 5-10 minusgrader och SOL. Älskar vintern när det är RIKTIG VINTER.
Tänk er ca 7 minusgrader, 30 cm vit härlig snö. SOL, en skön promenad och när man kommer hem tar man fram och värmer lite glögg, tar fram pepparkakor och en krämig rumstempererad grönmögelost........mums.

Men nu till något helt annat ;)
Idag laddade jag brodermaskinen med ett Hummelbroderi. Dom har jag länge tänkt sy men har tyckt att jag inte har de rätta färgerna................men jag plockade ihop de färger jag hade och som jag tyckte kunde passa.


Blev inte nöjd till 100% men, men..........


Lite annat............som jag planerar sy är skridskor i "julstrumpemodell"
Av min  syster  E fick jag skridskomedar från Panduro, modell Tilda.
gjorda av träfaner. Dom ska målas i vitt eller silver.





Den 6 november blev det en till börs...............
   


Kommentarer
Postat av: inga-britt eriksson

Skönt att du dök upp igen, funderade om du fått influensan.

2009-11-16 @ 19:42:51
Postat av: Bettan Holgersson

Jättefin, ditt hummelbroderi. Har själv broderat hummel tavlor, 4 stycken. Dom är väldigt speciella och mycket fina. Det var min kära make som inhandlade dom till mej förra gången vi var på mässa. Ska bli spännande att se hur skridskon ska se ut... är nyfiken. ha det bra. kram sytanten

2009-11-16 @ 22:44:15
URL: http://sytanten-bettan.blogspot.com
Postat av: Lotta Öhlén

Äntligen tillbaka, ja det gäller att vänta in känslan :)

Jätte gulligt broderi



Här är en till som väntar på snön. Men men nu är tråkigaste o mörkaste månaden snart över.



Ha de gott

2009-11-17 @ 09:35:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0