Underbara Remmarbacken

Jag och mamma åkte upp till stugan i torsdags och kopplade på vatten, satte på värmen, krattade och hade det alldeles, alldeles uuuuunderbart i vårt gamla "Torp" i Hälsingland. Småfåglarna kvittrade och har börjat bygga bo ovanför vedboden under plåttaket. det var blåmesarna som börjat göra sig redo för årets små ungar.
Gick runt lite med kameran och tog lite bilder........


Lite snö var det kvar på framsidan av huset...............men den tinade bort ganska snabbt.


Påskliljorna blommar i skogskanten..........


Dom tar sig upp genom Eklöven.


Vitsippor och påskliljor samsas i det torra långgräset.




På baksidan vid den gamla brunnen ligger det forfarande lite snö kvar.........


Mitt lilla "vårdträd".............en Björk som från början hade flera stammar
men som jag började klippa och ansa varje år.
Börjar bli riktig fin........... om jag får säga det själv ; )
Det är nog en 15 år sedan jag började klippa Björken.


En del av vårt älskade "Backen"
(Skottkärran var inte så snygg att ha med på bild)
Nästa gång vi kommer upp är nog gräsmattorna gröna, även om det mest är mossa : )
bara på dessa tre dagar såg vi hur det har börjat grönska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0