inspirerad handduk

så här blev den...............för att torka händerna på är det kanske lite för mycket broderat och band,  men den kan ju användas till att läggas över diskstället när man diskat färdigt.

Material: Linnetyg, resttyg med jordgubbar, broderier HQ nr 82.


Närbild på broderiet. Remmarbacken=mammas stuga

Tips!
G foten=Blindfållfot (bilderna är klickbara)
  
Ett tillbehör till min symaskin(Janome MC 4000) som jag gillar är bla denna pressarfot.
När jag syr på snedslå /band  som dekorationer eller fållar. Resultatet blir perfekt, man kommer nära och sömmen blir rak.


Handuken och zinkbaljan(24x43 cm) ska mamma få i födelsedagspresent 19 juni. eftersom hon är i stugan så vet jag att hon inte har tillgång till dator/internet och kan kika in här och se vad hon ska få.
Zinkbaljan är till för att plantera blommor i.....................

Vill önska alla mina bloggläsare en trevlig Midsommar......................med sol, värme.
Ha det gott//Eva

Kommentarer
Postat av: Lenis

Handduken blev super fin! Din mamma kommer att bli jätteglad.

/Lenis

2009-06-16 @ 23:01:07
URL: http://lenis07.blogspot.com
Postat av: Lotta i S-vall

Så jätte fin handduk.

Vill samtidigt passa på att tacka för all inspiration o alla tips du så himla gulligt delar med dej :)

Du är min favvo inspirations källa.

Jag blir så härligt glad av dej åxå Eva.

Önskar dej en toppen sommar med massor av sol o mys.

Kramizar

2009-06-17 @ 12:43:54
Postat av: Eva Johansson

Jätte söta handdukar!!!

Önskar dig också En glad midsommar!!KramarEvaj

2009-06-17 @ 21:11:03
URL: http://evaj.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0