Idag har jag sytt : )

Fint väder och varmt..................men jag har suttit vid symaskinen och låtit fantasin flöda fritt hela dagen.
Sambon stog för matlagning så jag fick sy, Tack älskade vän!
Har tänkt att jag skulle sy en ny duk till balkongbordet i samma tyger som vindspelet/flaggorna och tavlorna som jag gjorde när jag "stylade" om på balkongen...................men pga. röran i syrummet så har det inte blivit av.
(Städningen och röjning  i syrummet får fortsätta nån annan dag. hoppas komma iväg till Ikea och köpa fler hyllor till alla sysaker i morgon eller så snart som möjligt................men jag är på god väg att få ordning där inne)

Tillbaka till min sömmnad.

Remsade upp lite tyger i olika mått som jag sen sydde ihop  till en löpare dekorerade med spets, passpoaler, trekanter, dekorsömmar och frihandsquiltning.

31x106 cm
(duken ser både vind och sned ut på bilden, men inte i verkligheten)

 
Kortsidorna på löparen avslutades med en vågig kant.


Frihandsquiltning, bladslinga.


Duken på plats, fatet med snäckor och annat plockat i Båstad får stå på duken

Kommentarer
Postat av: Lotta i S-vall

Men å så fint den är, ljuvliga tyger :)

Ha de gott

2009-06-28 @ 00:00:31
Postat av: MissStorm

Visst är det varmt! Jag får lite dåligt samvete när jag inte är ute och njuter... Men kan du sitta inne och sy så kan väl jag få vara inne och kolla lite bloggar också. :)



Alltid lika kul att titta in här och se allt kreativt du gör!



Ha det så bra!

2009-06-28 @ 10:29:17
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Anns Gröna

Jättetjusig duk du knåpar ihop! Gillar att ta tillvara det mesta även småbitarna. Har bara för dålig fantasi när det gäller att få till det till något bra - därför blir det mesta bara liggande.

Fast jag blir oerhört inspirerad av din härliga blogg!

Kram

Ann

2009-06-28 @ 17:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0