Spishandduk

Nu har jag äntligen sytt lite, det blev en spishandduk med ett motiv av ett "Träslott".
När jag gjorde min Hälsingetur med besök på loppisar m.m.  så köpte jag tyg av Ingrid Stener Bång som hon designat. Screentryck på linnetyg.
Tanken när jag köpte tyget var att sy en tygkasse..........men det räcker nog till det oxå.

Modell egen:

Eftersom jag inte hade någon frottehandduk hemma så sydde jag en handuk av en bit linnetyg som jag hade hemma.
Sydde på en bit linnefärgad spets nertill på handduken.


Närbild på "Träslott".
Jag sydde på remsor runt motivet så jag fick upp storleken på överdelen,
jag hade sån tur att jag hade ett linne tyg hemma som ser ut att vara samma
kvalite som det tryckta tyget...................ibland har man tur.


Sytt på kardborreband (hade bara svarta hemma) för då behöver man bara tvätta handduken när den blir smutsig.
Ska köpa en frottehandduk och göra en handduk som passar överdelen , kan ju vara bra att ha att byta med ibland.

Nu ska jag sy två grytlappar/pannlappar som passar till.

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Lider du aldrig av idétorka?? Snygg blev den spishandduken i alla fall! Pannlapparna säkert lika fina.

Jag har inte haft igång min maskin på hela sommaren... men snart är det ju dags att träffas igen och då kanske jag kommer igång också! Den senare dagen i augusti passar mig bra!

Ha det gott och kram!!

2009-08-01 @ 19:13:43
URL: http://bibbiskreativarum.blogspot.com/
Postat av: MissStorm

Fint! Och det kommer att bli snyggt att matcha med grytlappar till också. Precis som Bibbi ovan undrar jag om du aldrig får slut på idéer?!

2009-08-01 @ 20:02:08
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Eva

Jo, jag lider av idetorka ibland, men inte så ofta. Det är oftast lusten eller sparken i ändan som saknas. Jag har massor av ideer i skallen men dom ska ju förverkligas oxå.

Tack för era kommentarer.

2009-08-01 @ 21:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0