Nu har jag kommit igång..............


Nu skulle jag haft fler handdukar att brodera på..............skulle köpt fler idag, men minnet var inte med i affären ; )


Detta broderi är broderat upptill på handduken.


Ytterligare en handduk, men på den här är broderiet nertill.
Broderiet på Kalkonen (handen) kommer från Embroidery Library.


Upptill på en av de blå handdukarna.................


Samma handduk som ovan, men detta broderi och applikation sitter nertill.
Broderierna kommer från HQ nr 56 ( Tack för hjälpen med broderierna Lenis!  Visste ju att jag hade dom. med din hjälp var det enklare att hitta dom)
 I pratbubblan står det "Diskar gör jag sen...... Zzzz" som jag gjort i Digitizer Jr, så nöjd med det programmet, lätt att använda och stygnsätta egna broderier.
Hjärtat fick jag sätta dit pga. att jag hade placerat handduken fel i broderiramen och jag upptäckte det försent, det var så svårt att sprätta så felet döljs av applikationen. Langettsöm ska sys runt.

Den fjärde handuken "Himla Disk"  finns i ett tidigare blogginlägg.

Lyssnade på reprisen av " Sommar" som Lena Philipsson(radions P1) hade idag.
Kul att lyssna på medan brodermaskinen gjorde sitt........................

Kommentarer
Postat av: Lotta i S-vall

Super fina handdukar :)

2009-07-04 @ 23:59:16
Postat av: Carina i Lingbo

blev himla fina handdukar

2009-07-05 @ 12:03:41
URL: http://www.angladoft.blogspot.com/
Postat av: Lenis

Det var så lite så! Kul att jag kunde hjälpa till. Handdukarna blev sååååå fina!

/Lenis

2009-07-05 @ 20:01:28
URL: http://lenis07.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0