Mums............

det ser ut att bli gott ................


KEXCHOKLADPAJ


3 st kexchoklad kakor (gärna 4-6 st)
6 msk smält smör (om du väljer att ha  fler än 3 st kexchokladkakor öka mängden på smör 2 msk per kexchoklad)
150 g blockchoklad
4 msk grädde (ovispad)
1 tsk vaniljsocker
3 äggulor

pajskalet gräddas i 175 grader
Krossa kexchokladen och blanda i smöret, bred ut smeten i en smord pajform och låt stå i ugnen i 6 minuter(ökad mängd smör och kexchoklad låt stå några minuter till)
Smält blockchokladen och blanda i grädden, vaniljsocker och äggulorna och blanda till en jämn smet. Häll över smeten på pajskalet och låt stå i kylen 4 timmar.

servera med grädde eller vaniljglass


in i kylen så pajen stelnar


4 timmars väntan.............
Ja, nu är det bara och vänta .................................... tills jag får provsmaka  :- )

serveras med grädde eller vaniljglass

Kommentarer
Postat av: Lotta i S-vall

Jaha så gick det med den bantningen hahahahahahah

Du Eva , jag hoppas att det är OK att jag små härmas lite. Du har så mycket fint som jag så gärna vill sy .Har precis sytt klart 2 tvålpåsar.

Ha de gott o skriv o tala om hur pajen smakade

2009-01-18 @ 14:51:24
Postat av: Eva

Tur att jag inte gav något nyårslöfte ........om viktminsking, man kan ju inte hålla det ändå.

Det är helt okej att du "små härmas" det är bara roligt om min blogg inpireras till sömnad. ja även till bakning hi, hi hi .

Lovar att skriva och tala om hur den smakar.........

//Eva

2009-01-18 @ 15:03:32
URL: http://minaquiltar.blogg.se/
Postat av: carina

mm ser verkligen gott ut den här !

recpetet tänker jag skriva ut och baka( härmas jag oxå hhiii.

2009-01-18 @ 23:25:45
Postat av: Ulrica

Det här ser ju galet gott ut. Jag lånar gärna med mig receptet, om det är okej för dig så lånar jag bilden också och lägger ut receptet i min blogg.

2009-02-20 @ 17:39:40
URL: http://ullabella.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0