Två nallar...........

Har jobbat i två dagar vilket resulterat i två nallar som jag sytt upp till butiken jag jobbar i.
Bara måste visa dom..................tyckte dom blev så söta : )


Nalle nr 1 ..........Nalle är ca 30-35 cm hög.


Ett litet hjärta fastsytt med langettstygn och en blå rosett


 
Nalle nr 2...........han ser ut att heta Theodor. Nalle nr 2 har fått en rosett även han
(efter fotografering).
Nalle fick ett gammalt och slitet utseende.


Den gammla nallen har tappat sitt ena öga


Nalle har blivit kramad så många ggr så hans mage blivit sliten .................
det har lagats med några tyglappar

Kommentarer
Postat av: Carina i Lingbo

vad söta de blev

2009-02-27 @ 22:04:19
URL: http://www.angladoft.blogspot.com/
Postat av: Anita Gävle

Jag brukar gå in på din sida då och då och du gör fantastiskt fina arbeten. Men nu till Nallarna undrar vad du använder för mönster? Har sökt lite överallt men inte hittat nått annat en en hel bok.

Undrande Anita.

2009-02-28 @ 15:39:43
Postat av: Eva

Hej Anita!

Mönstret har Kerstin på Sybutiken Pastellen ritat,

eventuellt har hon det mönstren till försäljning.

(det är bara själva mönstret, ingen beskrivning)

Eventuellt ska jag göra en beskrivning med bilder så fort jag hinner eventuellt hinner jag börja i morgon.

//Eva

2009-02-28 @ 16:45:03
URL: http://minaquiltar.blogg.se/
Postat av: Lotta Öhlén

Åhhhhhhh vikken sötnos, otroligt gullig Eva :)

Va kul det va att träffa dej åxå. Hoppas det blir flera gånger.

Nu har jag som du ser komit hem igen..

Ha en bra vecka

Kramen

2009-03-01 @ 21:03:01
Postat av: MissStorm

Så söta! Vem skulle inte älska en sådan kramgo vän med ett så stort hjärta!?

2009-03-03 @ 20:55:51
URL: http://missstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0