En kudde i rött och vitt

började sy en till kudde men denna gång blir det lite röda inslag.


Linneservett, monogram från en kökshanduk, spets, vitatyger, remsor från en kasserad kökshanduk................
Det är bra att spara på allt : )


Undrar om det här blir bra???


Närbild på broderiet.


Närbild på monogram, spets med ett rött sidenband.


Så här ser det ut nu. jag ska sy på ett varv till med vita remsor innan jag syr den klar....................måste även köpa en bit dragkedja  innan den blir färdigsydd.

Kommentarer
Postat av: Lotta i S-vall

Åhhhhhhhhhhhhhhhh,ljuvlig, å vikken ängel.Jag är kääär

Välkommen tillbaka, va jag har väntat :-D)

Kramen

2009-02-03 @ 07:12:03
Postat av: carina

helt ljuvligt vacker är denna ängel , och så charmigt med att ta tillvara på kökshanddukarna,( tror jag har ett gäng såna jag med i nån tyghög. får man apa efter ?

2009-02-03 @ 07:21:28
URL: http://angladoft.blogspot.com/
Postat av: June

Vad söt den blir! Den ängeln hade jag i min maskin när jag köpte den. Jag har sytt den flertalet ggr men aldrig i de färgerna. Den blev jättefin i rött.

2009-02-03 @ 10:16:28
URL: http://www.junebacken.se
Postat av: Irmeli

Oj,oj,oj, gissa om man blir sugen på en brodermaskin när man kollar in allt läckert du gör! Undrar om Pastellen kommer till syfestivalen i Borlänge nästa helg - kanske jag skulle slå till då. Tack för alla inspiration Eva - du är bäst!

2009-02-03 @ 13:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0