Nya tyger.............

satt fast i brevinkastet idag ;)

Tyger som jag beställt från Wahlmans Textil Import AB (Gnarp)

Jag beställde en ½ meter av sju sorters tyg.



Tygerna med rosor kanske det blir en pläd av, ska se vad jag har hemma och komplettera med. 
  
Har tänkt mig pläden i typ denna stil...............men i rosa.
Bilderna har jag lånat från boken Patchwork, Lek med mönster och färger
av Ann E .Baird, Ea Fisker & Janette Hojgaard.


De tyger som är lite tvättinspirerade blir det klädnypspåsar av och något av biltygerna blir det ett örngott.

Ja, det är tanken ...............men det kan ju ändras med tiden ;)


Nu ska K och jag ut i det härliga vädret på en promenad, det är -16 grader och strålande sol ;)

Kommentarer
Postat av: Catharina

Ohh, fina tyger Du köpt, passar jättebra till klädnypor :-))

Tittar ofta in till dig och kollar dina fina alster..

Väldigt inspirerande..Syr litet själv..

Mvh / Catharina

2009-12-30 @ 16:27:12
Postat av: Bettan Holgersson

Ja, du har hittat fina tyger. Biltygerna är helt underbara. Blir nog fina örngott, kanske till nån bilintresserad.... Tyger är himla kul att ha även knappar som är lite annorlunda är kul att ha i ägorna. Man kan alltid hitta på nåt roligt med dom. Önskar dej ett GOtt Nytt År!

Kram sytanten.

2009-12-30 @ 17:52:48
URL: http://sytanten-bettan.blogspot.com
Postat av: inga-britt eriksson

GOTT NYTT ÅR EVA,det är väl snart dags för en utflykt till Gnarp och få se det live.

2009-12-31 @ 16:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0