Tyger, tyger, tyger

Var in på Sybutiken Pastellen idag. Kerstin hade fått hem många fina tyger (Var in för att köpa karborreband).
Ett tyg låg framme och det fastnade jag för på en gång. Det var ett tyg med skaldjur och snäckor.

Hjärnan började gå på högvarv.........
hm, vad kan man sy av detta ?????
Köpte en bit tyg på 3dm och ett passande tyg att sy remsor runt om och ett tyg med noter (kräftor och snapsvisor) som jag tänkte ha till passpoaler. Det kan ju bli en duk!

Kerstin tyckte jag kunde stanna kvar i butiken och göra henne sällskap i butiken....................Jag var inte svårövertalad ; )
Så idag fick jag en duk sydd ; )
 löparenär 40x115 cm


Närbild: passpoaler och trekanter som dekoration. Duken är frihandsquiltad i det svarta. (syns ej på bild)

Så på söndag blir det en ny duk till  .................... kräftor, västerbottenpaj, vitlöksbröd m.m.


Sen hade Kerstin fått hem andra fiiiiiina tyger oxå....................även om man skulle vilja ha en liten bit av alla nya tger så får man väl hålla igen plånboken , det är ju långt kvar till den 25:e.

Men det blev två tyger till.....................

½ m randigt och ½ m mönstrattyg, kan bli fina kuddar med knappar som dekoration.

Köpte även 1½m kardborreband som jag var in till pastellen för att handla. Kardborrebanden ska jag ha till spishanddukar. ................ska sy fler med "Träslott"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0