Nu är det klart i mitt syrum.............

Ja, lite "småfix" är det kvar,  kartonger som ska att gås igenom.
Men jag kan ju alltid bjuda på några bilder hur det ser ut just nu.


Spånkorgen har vi haft nere i källaren, full med mattrasor. Jag tyckde den passade bättre i mitt syrum (den ska målas vit, ev. blir det en text målad oxå.
De små leksaks-symaskinerna får stå på elementet.


Byrå från Ikea med en extra skiva ovanpå, dels för att få bättre höjd samt större arbetsyta. Här samsas brodermaskinen, skärmatta och strykjärn och en liten strykplatta. Strykplattan skulle jag inte kunna vara utan. Perfekt när man håller på att syr tex. lappteknik nära till hands och man behöver inta ta fram strykbrädan.


Datahörnan och nya hyllor. P.s finns det något fulare än sladdar????
Sladdarna skall gömmas undan................


Syhörna med overlock och vanliga symaskinen. Kartonger som ska gås igenom...........
Har även fått upp stationsklockan (syns högst upp till höger) den har legat sen jag köpte den för länge sedan.


Kartonger m.m. som jag ska gå igenom och rensa.


Gardinen i syrummet skall sys om, rynkhuvudet blev lite väl högt så den viker ner sig mot gardinstången.
sen ska jag nog fälla in en mellanspets i gardinen, spets som jag köpte på min "Loppis runda" i Hälsingland i sommar.
På gardinstången hänger underklänningen som jag sytt efter en gammal klänning som min moster hade när hon var liten. till höger om stången hänger en liten tyg-påse med monogram.

Kommentarer
Postat av: Lotta Öhlén

Åhhhhh vikket underbart fint syrum. En massa jätte söta detaljer. Ordning o reda dessutom.Super fint Eva.

DET rummet vill jag sitta o sy i.

Vikka puttenuttiga små symaskiner :))

Vacker gardin, ja allt.



Ha de bäst

Kramen

2009-08-13 @ 07:29:19
Postat av: Elle

God morgon! Ett jättefint rum! Skulle njuta av att sitta där o sy... Ha det gott / kram, Elle

2009-08-13 @ 08:05:48
URL: http://metrobloggen.se/vardagslivetmitt
Postat av: Irmeli

Hej!

Vad kul att du äntligen fått lite ordning - det är mycket roligare att sy då! Kanonsnyggt och kul att se var du producerar alla dina fina alster!/Irmeli

2009-08-13 @ 17:16:41
Postat av: MissStorm

Så kul att få se hur det ser ut i ditt syrum nu. Förstår att sylusten kommer på titt som tätt med ett sådant rum!



Jag gillar höga rynkhuvuden på gardinerna och fick ett tips om att knöla in papper för att få det att stå bättre. Kanske något som fungerar för dig?

2009-08-16 @ 23:26:47
URL: http://missstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0