Linnehandduk med monogram och spets

Tittade på en blogg och såg en fin handduk med monogram+ spets och fick lite inspiration ;)
Så här blev min handduk jag sydde...........






Närbild på monogram. Monogrammet har jag komponerat ihop själv genom att förminska, ta bort, samt spegelvända en liten slinga som jag hade.
Egentligen skulle jag ha testbroderat broderiet först för att se resultatet, men som vanligt är man så ivrig så man broderar utan att först göra ett prov........... broderiet skulle ha varit lite fylligare men, men


Närbild på spets. Spetsen är först påsydd på ett vitt linnetyg, sen fastsydd på handduken.


Närbild på hängaren. Hängaren gjord av linneband.


Handduken ska jag ge bort i in-flyttningspresent................


Kommentarer
Postat av: Lotta Öhlén

Så vacker :)

2009-09-01 @ 11:34:44
Postat av: MissStorm

Vilken fin present! En mycket vacker handduk.



Jag har också en klädkorg som väntar på vitfärg. :)

2009-09-01 @ 22:09:52
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Bettan Holgersson

Jättefint monogram. Lycklig den som får den fina handduken. Kram sytanten

2009-09-02 @ 22:19:05
URL: http://sytanten-bettan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0