Många projekt på G...........

Jag tänker alltid att jag ska sy färdigt allt det som ligger halvfärdigt innan jag börjar på något nytt................

Men ibland går det inte att sy färdigt det man håller på med för att det fattas tyg. Som det nu gör till quilten med Shadows teknik (se tidigare inlägg) hoppas hitta tyget som saknas så jag kan sy färdigt det.

Häromdagen började jag brodera på en väska/kasse som är beställd, hoppas att jag ska hinna sy färdigt den idag.
Broderiet ser ut så här.

Broderiet har en 3D effekt, först broderars dom småblommorna samt tre blad ut på vattenlösligt mellanlägg med ett tyg (som applikation) sen broderar man själva broderiet och samtidigt broderas de lösa bladen och blomman fast.
Jag har ändrat om i orginalmönstret och broderat  två nyponrosor och tre blad för extra utfyllnad.
OBS!Markeringarna är fortfarande kvar men ska avlägsnas.)
Broderiet kpmmer från Pfaff och heyter 429 Elegant pop-up Flowers.
Broderiets mått 20x23 cm.

Hoppas ni får en bra dag//Eva

Kommentarer
Postat av: Lotta Öhlén

Åhhh va tjusigt. Du är då en riktig fena på det här med broderi du :)

Kramen

2009-04-21 @ 11:08:11
Postat av: Bibbi

Snyggt... som vanligt!! jag förstår inte var du får alla ideér ifrån... här är det idétorka.

Kram... vi ses på söndag... hoppas jag!

2009-04-23 @ 14:44:47
URL: http://bibbiskreativarum.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0