Städning, städning, städning

Ja, idag städar jag mitt syrum.........det hela började med att jag putsade fönstret(och det var på tiden).
sen började jag plocka med alla saker som ligger spridda över hela rummet : )

Nu är det bara halva rummet som är städat :)
resten tar jag senare eller i morgon.
Men så här ser det ut just nu.................
kanske skulle jag lagt ut bilder hur det såg ut innan städningen påbörjades eller nej föresten tänk er en
TORNADO SOM GÅTT FRAM I RUMMET : - )     


Min lilla bänk som jag målade,  på bänken har jag symaskinen jag ropade in på Tradera.
Några  Orkideer som slutat blomma får stå på bänken i väntan på ny a blommor..............



Nyputsat fönster i syrummet, men gardinen får sitta uppe ett tag till.
Gardinen är gjord av ett överlakan med spets och monogram som jag ropade in på Tradera.
Även de små barn-symaskinerna som står på elementet är inropade på Tradera.
Min Sy-Hilda som jag sydde efter ett mönster ur Tilda böckerna ( förstorat 40%) sitter på en gammal dynamitlåda.
Ovanför Sy-Hilda hänger min vitalilla hylla inköpt på Jysk, på den står några spolar till spinnrocken just nu är det spetsar upplindade på dom.  Någon gång ska det även bli en ny taklampa...........
min sy-puff som jag gjort själv. locket är klätt i fårskinn och nederdelen är klätt i Vadmal. I sy-puffen har jag mattrasor och lite annat ...............



Min bänk som jag fick av sambon i födelsedagspresent,  en bänkskiva ligger på bänken för att det ska bli bättre höjd och större arbetsyta.
Brodermaskinen samsas med skärmatta, och strykplatta och lite annat som kan vara bra att ha nära till hands när man är lite kreativ............ det händer ju ibland, Okej då ganska ofta..............TRIVS BRA I MITT SYRUM.
Hyllor som förhoppningsvis ska bli både vita och fler sitter på väggen.



Oj, här skulle det både behövas rensas och göras om men det får bli en annan gång
till höger om bokhyllan och papplådorna är dörren till lilla balkongen (vi har en balkong från v-rummet oxå, båda är inglasade)


Ja så ser det ut just nu i mitt syrum.........hoppas kunna göra färdigt idag men orken försvann : (
Datahörnan och sy bordet (med overlocken och vanliga symaskinen) ska få sig en rensning dom oxå
Men som sagt inte nu .......................

Kommentarer
Postat av: MissStorm

Roligt att få se foton hemifrån dig! Och vilket härligt rum att vara kreativ i. Så mycket fint: Den hängande kronan, bänken du målat, puffen, Sy-Hilda och massor av annat jag önskade fanns här hemma..! :)

2008-10-14 @ 21:27:10
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Irene

Hallååå så fint du har. Jag blir såå inspirerad, måste hem o röja i mitt röriga sy-data-skräprum.

Tack för fina tips.

Kram Irene

2008-10-15 @ 11:34:39
Postat av: June

Jag fattar inte hur du kan ha så fint i ditt syrum!!? Du skulle se mitt!!

2008-10-16 @ 13:50:56
URL: http://www.junebacken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0