SYTT LITE.............

Idag när det har regnat hela dagen har det passat bra att spendera dagen i sy-rummet, har även hunnit med en timmes promenad i regnet tillsammans med sambon. När vi kom hem var vi blöt om både strumpor och skor : )


Gjorde ett test till med de söta änglarna.....................resultatet det blev så här.


Det enfärgade rosa tyget räckte inte till den yttersta ramen. Jag får köpa en decimeter i morgon så jag kan göra den klar.


SYDDE ÄVEN NÅGRA GRYTLAPPAR


Applikation på linnetyg


Applikation.
Ideen till den här grytlappen fick jag från den tidning vi fick på Sy-festivalen i Kista, på sista sidan var det en beskrivning på en grytlapp med en gris som applikation. Jag förändrade efter mitt tycke och smak.


Applikation: den här blev något rörig men,men

Kommentarer
Postat av: MissStorm

Vad du fixar! De där skulle vara bra och personliga julklappar att ge bort.



Ps: Ursäkta om jag var lite virrig senast... Blev helt paff! :)

2008-11-14 @ 21:16:35
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: MissStorm

Så bra att det inte bara var jag som var virrig! :)

Och jag som väntat på att få se din tunika! Och nu missade jag chansen att verkligen granska den i sömmarna... :) Får försöka ge mig till tåls tills den dyker upp här istället.

2008-11-17 @ 21:49:34
URL: http://missstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0