En linneskatt..............

Fick en stor kasse hemvävda linnehandukar med monogram och flera fina dukar & servetter.


ca 25 st vackra linnehandduar, blir fint att duka med till jul som bordstabletter................


Vackra monogram



Det som ligger överst till höger har antagligen varit ett lakan som är omsytt,
eventuellt blir det en gardinkappa av det.
De flesta av handukarna har nog inte varit använda, några har blivit gula i vikningarna dom ska tvättas för att se om de går bort ................. går de inte bort så blir det påsar eller något annat användbart  sytt av dom.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Herregud vilken tur du har då!!!

2008-05-27 @ 20:35:48
URL: http://elisabeths-scrapblog.blogspot.com/
Postat av: RutViola

Tänk om folk kunder göra som Din givare. Inte slänga dessa skatter utan lämna dem för vård till någon annan. Jag har fått en sopsäck full med godbitar från en väninna. Jag poängterar att jag vill gärna ha det som är hål på eller lite trasigt för det använder jag till mitt broderi.

Du har en jättefin blogg.

Kram och lycka till. RutViola

2008-06-30 @ 19:14:34
URL: http://www.metrobloggen.se/RutViola

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0