Egen designad väska

Idag har har jag sytt färdigt en väska som jag designat själv,  jag blev riktigt nöjd med resultatet.
Ja, helt färdig är den inte.  Måste ha en knapp eller dyl.  för stängning av väskan eller så gör jag en liten väska som som jag kan ha plånbok  och annat viktigt i. Den syr jag fast i väskan med ett band så inga ficktjuvar kommer åt mina saker...............
I väskan har jag sytt fast ett band med en karbinhake i ena änden  ett bra sätt att hålla reda på sina nycklar i väskan.
Väskan är först quiltad med framsida och foder. sedan har jag sytt på snedslå
(som jag gjort själv).
Tyger till väskan kommer från Sybutiken Pastellen i Gävle.
Även bomullsvadden som jag har emellan tygerna för att ge lite stadga åt väskan.

FRAMSIDAN:



BAKSIDAN:






DEKORATION: En Kanzashi Flower med några fastsydda pärlor som dekoration.

Här har jag hittat beskrivning på blommorna:
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=24944


Quiltat stjälk och blad. Syns inte så bra eftersom det är quiltat med
svart tråd på svart tyg.




TIPS NR 1:
Spara på tygmärken från kasserade kläder. handukar mm.
Rätt var det är så kan det komma till användning ..................
Som här! en dekoration på ena kortsidan av väskan.

TIPS NR 2: Gammla kasserade nyckelband med små händiga karbinhakar.......DOM SPAR JAG OXÅ PÅ
klipper bort banden och spar karbinhaken.

Nyckelband brukar delas ut på mässor och dyligt.  oftast fula med reklam på.
Jag klipper som sagt bort banden och använder karbinhakarna när jag syr väskor.................

Nästa väska av denna modell ska jag ändra något på ................. Det här var ju bara en PROTOTYP.
Men blev nöj med den fast det är en PROTOTYP.

Kommentarer
Postat av: June

Vilken snygg väska!! Och det svartvita tyget bara älskar jag!! Ser fram emot nästa väska!

Tack för spartipsen, det är alltid bra att tänka i nya tankebanor. Det där med karbinhakar har jag inte kommit på än men så har jag bara sytt en enda väska också där karbinhake var lämplig. Annars klipper jag bort och sparar på knappar, dragkedjor, fina band mm.

2008-06-26 @ 18:41:04
URL: http://www.junebacken.se
Postat av: carina

hej

superfin väska. du är som mig ser jag, spar på allt man kan ha användning av i syväg

2008-06-26 @ 18:56:46
URL: http://carinas.zoomin
Postat av: Anonym

Den väskan blev jättefin.Kram Karola

2008-06-27 @ 15:09:58
Postat av: MissStorm

Tjusigt! Gillar det blommiga tyget. Och den stora blomman var verkligen pricken över "i"!

2008-06-27 @ 22:41:45
URL: http://missstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0