Rosa, Rosa, Rosa..........

En vännina till mig har blivit Farmor till sina första barnbarn, två tvillingflickor.
(Stort GRATTIS till föräldrarna J & P)

Jag har i helgen sytt i ROSA till de små tjejerna.

Två tavlor som sitter ihop med mattvarp och knappar, så det blir en.
På tavlorna broderade jag flickornas namn samt datum, vikt, längd och klockslag.
Broderade även en stork, broderiet kommer från EL.




Tygblommor med blad som dekoration.



Baksidan av tavlan/väggbonad.
Tips: Enkel upphägning av bonader . Två fyrkantiga tygbitar som man viker till trianglar syr fast i de övre hörnen , trä i en tunn rundstav som du har lindat på en ståltråd.  p.s jag brukar linda några varv med ståltråden på pinnen som jag sen drar ut lite blir en rolig effekt på det hela.


Flickorna ska även få en varsin "Snuttis" med sina namn på...................även dessa i Rosa : )


Imorgon ska jag köpa en bit vitt band , för naturligtvis ska båda ha en rosett runt halsen.
Mjuk plysch på ena sidan och en gosig flanell på den andra sidan.
Även några "pillerband" är påsydda på två av kanterna på snuttisen.



För att det ska gå att skilja snuttisarna åt så är namnen broderad samt en stork.

Kommentarer
Postat av: carina

ååh jösses vad söta snuttisarna blev

2008-07-14 @ 23:18:18
Postat av: June

Jättefina tavlor, vad roligt det måste vara att få sådana! Blommorna på närbilden var urfina!

Håller med Carina om snuttisarna. De är så himla fina! Jag har ju länge gått och suktat efter dina snuttisar men inte vågat ge mig på dem själv. Kanske att jag ska våga. Men jag tror inte att du och jag har likadana brodermaskiner, jag kände inte igen ramarna du beskrev. Men det borde ju finnas motsvarigheter till min maskin? Jag ska gå in på den där länken igen och kolla, tror jag..



Föräldrarna måste storkna av förtjusning när de ser allt fint du gjort!

2008-07-15 @ 10:57:19
URL: http://www.junebacken.se
Postat av: June

Förresten så har jag en utmaning till dig på min blogg!! =)

2008-07-15 @ 12:26:11
URL: http://www.junebacken.se
Postat av: MissStorm

Katterna är så söta! Glömde fota den jag köpte o gav bort. Ska se om jag kan fånga lillkillen med katten nästa gång jag träffar dem.

2008-07-21 @ 11:24:30
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Karin

Så fina tavlor du gjort! Finns det en chans för den icke så sykunniga mamman att köpa tavlor av dig??

Svar: Hej Karin! Just nu tar jag ej emot beställningar.........Jobbar och tiden räcker inte till för beställningar.//Eva
Eva

2013-10-23 @ 19:48:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0