Nu har Svea fått sin Sverigedräkt

image659

Svea i helbild med sin sverigedräkt.
( Obs! detta är min version på sverigedräkten, då jag endast tittat på några bilder via internet)


image660

DRÄKTSILVER:
Hon har ett liten dräktbrosch som jag köpt på Sätergläntan för ca 8 år sedan,
på skärpet är det två gammla tenn-knappar fastsydda som skall föreställa Skärp-bucklor.


image661

DRÄKTVÄSKA:
Har inte sytt någon ännu men det kommer........ ska brodera några prästkragar på tyget först.


image662

FÖRKLÄDE:
Den broderade bården på förklädet , Broderiet kommer från EL broderier men på orginalmönstret är det även nyckelpigor .


image663

SKORNA:
Skall titta om jag hittar några knappar/spännen att sy fast på skorna.


Kroppen är sydd efter Tildamönster från boken Tildas Hus av Tone Finnanger. jag har förstorat upp mönstret 150%. kKäderna har jag gjort efter eget mönster. Svea fick inga vingar tycker hon blev fin utan vingar.

Kommentarer
Postat av: Solveig Norder

Eva! Det är tur att Svea har fått en fin klänning
eftersom inte
Svea direkt är nån skönhet.Hihi.

Klänningen var underbar.


Ha en skön helg

Solan

2008-01-25 @ 19:11:44
Postat av: áYeliqa

Hon blev ju helt bedårande i sina fina käläder. Så duktig du har varit :)

2008-02-10 @ 12:02:52
URL: http://tokigtalikt.blogspot.com
Postat av: Anne

Vilken vacker docka du har gjort! Helt fantastisk!!!

2008-02-17 @ 20:00:45
Postat av: Linda

Vad fin hon är!



Vad är EL broderi?



Ha det bra =)

2009-11-26 @ 17:48:08
Postat av: Eva

Förstår att det var några år sedan du gjorde din Sverige-docka, men nu såg jag den och OJ VAD FIN DEN ÄR!

2012-02-04 @ 21:08:56
URL: http://evassmasota.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0