Mer kläder......

Idag har jag sytt kläder till ängel nr 2.
kKolen är sydd i linne med broderier och en spets i bomull, skor av linnetyg med en siden ros som dekoration , samt mammaelucker med samma sorts bomullsspets som i kjolen.



Polotröjan sydde jag av en T-shirt som det var dags att kassera (återbruk är bra)
image630


Sydde en liten hatt som jag dekorerade med några siden rosor , band och några pärlor.
(Hatten är egen design)

image631


image629

Närbild på broderiet som är broderat på kjolen och skorna som är dekorarade med sidenrosor.image632

Närbild på polotröja med broderier samt Swarovski kristaller.


I morgon blir det att sy kroppen tilll ängeln...........och vingarna

Kommentarer
Postat av: Karola

Vilka söta kläder du har sytt.Kram Karola

2008-01-04 @ 16:46:45
Postat av: Anonym

Jag har tänkt börja sy lite tildaänglar och det var väldigt roligt och inspirerande att titta på din sida. /Anette

2008-01-17 @ 21:49:37
Postat av: Anne

Vilka fina detaljer pa kladerna. Sa vackert!! Nyfiken pa hur du har gjort hatten for den var sa otroligt snygg pa dockan. Passade perfekt!

2008-02-17 @ 20:04:47
Postat av: Eva

Hej Anne!
Vad kul att du hittat hit till min blogg.
Hatten har jag gjort mönster till själv (klippte ut direkt ur tyget och sydde tyvärr så gjorde jag inget pappersmönster före, den blev lite stor så jag drog ihop den i bak med lite rynk.
Eva

2008-02-18 @ 12:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0