HeadWrap

Ett kusinbarn hade sett en "handuksturban" hos en kompis.
 - en sån kan väl du sy, sa hon.

Funderade lite på mönster efter hennes beskrivning, sen hittade jag ett mönster på en internetsida.
HeadWrap Projekt by Mary Jane Allen .    http://www.perfectlittlestitches.com
Beskrivningen finns under Projects (symaskin) i vänstra spalten.
Tyckte det var i största laget så jag utgick ifrån en handuk jag köpt på Jysk (50 x 70 cm) och naturligtvis blev det ett passande broderi på HeadWrapen oxå , broderiet kommer från Loralie Designs http://loraliesdesign.com  (Bathing Beauties) broderade även  namnet på mitt kusinbarn.

image636

På bilden är den blöt för jag tagit bort mellanlägget som jag hade när jag broderade ; )
Hade inte tid att vänta tills den torkade.

image637

Närbild på broderiet.....................
HeadWrap = Handuk till håret, Turban.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0