Ibland blir allt fel.......

Hittade ett sånt sött och passande broderi , en ängel med ett syskrin( samlar på änglar och gillar att sy)
När jag fick hem broderiet upptäckte jag att broderiet var alldeles förstort för mina broderibågar, men som tur är så lyckades jag förminska broderiet.

Broderiet är i två delar, del A tar 81 minuter att sy och har 23 trådbyten, 29,255 stygn. Del B tar  34  minuter att sy och har 18 trådbyten samt 11,134 stygn....................Så det gäller ju att man gör rätt.


image676

Upptäckte när jag sytt en hel del att jag hade förväxlat broderidelarna så jag började sy del B först , med det resultatet att kontursömmarna hamnade under själva broderiet...................
slutade då brodera , tänkte att jag kan använda broderiet till något annat även om det inte är broderat på ängelns klänning........................

så jag spände upp ett nytt tyg i broderiramen, ett svart linnetyg denna gång. för jag tänkte jag kan ju sy en söt liten sybehörsväska av det hela. Svart är ju tåligare än vitt......... tänkte jag.


image677

Men på svart blev inte broderiet alls nå bra : (


Så nu broderar jag på vitt linnetyg igen ....................3:E GÅNGEN GILLT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0