Sytt två till.............

image763

Blå katten fick två kompisar idag.........

Den rosa katten har en liten bjällra i huvudet, för att låta lite. Samt att jag sytt i några "pillerband" (små barn brukar ju som bekant tycka om att pilla på saker) på ena sidan av själva snuttefilten är det ett rutigt bommullstyg med texten Sov gott!

Grodan har även den fått ett bomullstyg på ena sidan av filten.

Nu ska solvyn avlägsnas, innan dom är helt klara. Solvy har man mellan veloren och själva broderiet när man broderar, annars sjunker broderiet ner i veloren och tyget kan lätt dra sig.

Kommentarer
Postat av: Naemie

Hej


Va mkt fina saker du gör. Sett på sysidan. Nu ska jag följa ditt skapande här.

Såg dina snuttefiltar på sysidan , oj så fina dom va.

Jag har 2 barnbarn och skulle vilja sy sådana här.

Har sytt grodor, då jag älskar grodor(Kolla gärna min hemsida).

Jag va inne på sidan du tipsade om http://www.auntymdesigns.com/index.html
men hittade inte mönstret.

Sen undrar jag oxså vart du köpt fleecen den verkar mjuk, har du tips på vad man kan beställa det?

Hälsningar Naemie

2008-04-15 @ 08:55:13
Postat av: June

Helt underbara. Dom ser så svåra ut att göra. Jag antar att beskrivningen blir på engelska?

2008-04-15 @ 09:46:37
URL: http://www.junebacken.se
Postat av: MissStorm

Så söta! Funderat något mer på att sälja dem..?

Och nu har jag lärt mig vad solvy är. Tack för det! Fortsätter läsa här så kanske jag lär mig sy av bara farten! :)

2008-04-16 @ 15:44:08
URL: http://missstorm.blogg.se
Postat av: MissStorm

Hej!



Du berättade tidigare (i en kommentar i min blogg) att du sydde upp några filtar till försäljning. Om du har lust och tid skulle jag gärna vilja beställa en blå katt. Problemet är att jag skulle behöva ha den redan nästa fredag isf... Förstår verkligen om du inte har tid och lust! Särskilt nu när det blivit så härligt väder!

Om det trots allt är möjligt skulle jag gärna vilja ha namn, födelsedatum, klockslag, vikt och längd på filten.

/MissStorm

2008-05-30 @ 15:01:27
URL: http://missstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0