Julkortsgömmor/julkortsbonader

en med snögubbar....

image476
Närbild på snögubbar från Emroidery Library.

image477

Så här blev den........egen design, mönstrade tyger från Stof Klubben, knappar från Tradera


image478

Närbild på broderi: Tomte vid spisen kommer från Embroidery Library (Red Work broderi)

image479

Modellen på denna Julkortsgömma kommer från senaste nummret av Fat Quarter 3/2007
Men i det mönstret var det ett broderi för handsömmnad, eftersom jag har en brodermasin vill jag använda den så mycket som möjligt........Därför valde jag ett annat broderi.


OBS! båda saknar upphägnings anordning men det kommer : )
Ha en bra helg!.......... I Höstregnet ( här öser regnet ner)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Herregud vad produktiv du är!!! Den sista av de här två tycker jag ska ha en liten klocka eller bjällra längst ned...
KRAM

2007-09-08 @ 23:31:39
URL: http://elisabeths-scrapblog.blogspot.com/
Postat av: Eva

Hej och tack för din kommentar : )
Har oxå den ideen att sätta en bjällra längst ner på bonaden
;)

2007-09-11 @ 22:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0