Syrum.......

Idag satte jag upp mina stora bokstäver som jag köpte på Panduro i Göteborg i somras
(Dom har varit målade ett tag )
image528


image529

Boktäverna sitter över den nya byrån.
 Bänkskivan blev  vaxad med bivax idag, dels för att ge en mörkare nyans men mest för att
 få en skyddande hinna på skivan.

image530

Gjorde även en strykbräda /strykplatta att ha på bänkskivan. kan vara bra att ha då man håller på med lappteknik och stryker småbitar, skönt att slippa ta fram hela strykbrädan.

Detta använde jag till min strykbräda:
1st porös skiva
2 lager aliminiumfolie ( för att hindra vattenånga gå igenom porösa skivan )
2-3 lager vadd
tyg

Kommentarer
Postat av: karola

Va fint det blev i ditt syrum.Kram Karola

2007-10-26 @ 16:12:00
Postat av: naemie

Men du så fina ideer du har...
Jag har börjat med lapptäcke också.. Verkar jättekul.

Denna sidan ska jag kolla ofta...
Hälsn Naemie

2007-11-01 @ 18:35:28
URL: http://lysekil2005.spaces.live.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0